Coronamaatregelen

Lees onderstaande informatie goed door voordat je naar een hoepelles van Yanaha komt.

Werkwijze Yanaha

  • er kan niet meer cash worden betaald. Je kunt een betaalverzoek krijgen of betalen met je strippenkaart;
  • de strippenkaarten worden niet meer uitgewisseld: als je de strippenkaart bij je hebt, moet je zelf een kruisje plaatsen of een gaatje maken op een strip;
  • als je geen hoepel hebt, kun je deze lenen en wordt deze voorafgaand aan de les door Jonina gedesinfecteerd;
  • vermijd elk lichamelijk contact met de andere hoepelaars (ook als je elkaar al lang niet hebt gezien: niet knuffelen!);
  • gebruik elkaars hoepel niet. Een hoepel wordt eerst gedesinfecteerd voordat deze door een ander wordt gebruikt;
  • volg de aanwijzingen van Jonina tijdens de les;
  • neem geen mensen mee die niet meedoen aan de les;
  • geef je op voor de hoepelles. Het kan zo zijn dat je niet mee kunt doen als je je niet hebt opgegeven;
  • er kan niet meer gratis worden geparkeerd op het Noordereiland. Dit heeft niks te maken met Corona, maar het is wel handig om te weten;
  • lees onderstaande informatie goed door. Je wordt overhoord. 😉

Informatie van de gemeente

  • Deelnemers wassen hun handen voor en na het sporten
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog, óók bij het sporten
  • Schud geen handen
  • Verkouden of ziek? Sport niet!

De volgende checklist komt van de NOC*NSF. De gemeente Rotterdam volgt de adviezen die hierin genoemd worden. 

Voor sporters

We adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren:

• dit protocol kan pas in werking treden zodra de tekst in de lokale noodverordening is aangepast en van kracht is;

• blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);

• blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;

• blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;

• sporters boven 70 jaar en uit risicogroepen dienen zelf hun risico te analyseren of zij op buiten sportparken of in de openbare ruimte zich in groepen kunnen te begeven. Raadpleeg desnoods je huisarts;

• bij de lessen waar leeftijdsgroepen zijn vermengd, gelden de regels die voor de categorie 13 jaar en ouder gelden;

• meld je tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je gemeente/sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom;

• voor volwassenen vanaf 19 jaar is het toegestaan om met of zonder begeleiding in hardloop-, wieler- en andere sportgroepjes in de openbare ruimte te trainen. Hanteer hierbij de voorwaarden zoals opgenomen in de lokale noodverordening. Vermijd daarbij de drukte;

• kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar de sportlocatie en vermijd waar mogelijk gebruik van het OV;

• houd met reizen naar de sportlocatie rekening met de richtlijnen verkeer & vervoer van de Rijksoverheid; 11

• kom niet eerder dan tien minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie en wacht op aanvang op de daarvoor aangewezen plek;

• volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, buurtsportcoaches en bestuursleden; blijf bij je eigen trainingsgroep indien er meerdere trainingsgroepen op de sportlocatie actief zijn;

• laat sporters vanaf 13 jaar anderhalve meter afstand houden tot alle andere personen (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere sporters. Bij sporters tot en met 12 jaar is deze afstandsbeperking onderling niet aan de orde;

• gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Het reinigen van een voetbal en dergelijke is niet nodig. Materialen die veel met handen worden aangeraakt direct na de trainingssessie reinigen met water en zeep of reinigingsdoekjes; • neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;

• verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie.